Wednesday 25 December 2013

Majlis Penyerahan Keputusan PMR 2013


Tarikh 19 Disember 2013 jam 11.00 pagi semestinya menjadi satu kenangan yang manis bagi warga SAM Hulu Langat apabila buat julung kalinya keputusan PMR bagi tahun 2013 telah mencipta satu sejarah baru bagi pencapaian rekod akademik sekolah. Debaran dan kegelisahan para pelajar dan guru-guru yang mengajar tingkatan 3 khususnya tidak dapat dibendung lagi menunggu keputusan yang bakal diumumkan oleh GPK Akademik iaitu Puan Hajah Atifah bt Saleh. Syukur !! Syukur !! Syukur !! Alhamdulillah ke hadrat yang Maha Esa ...Itu sahaja kalimah pertama yang mampu diucapkan bilamana pencapaian tahun ini meningkat kepada 100% lulus dalam 9 matapelajaran yang diambil oleh para pelajar. Ini bermakna GPS sekolah turut mencipta satu rekod baru iaitu 1.39 berbanding 1.45 bagi tahun 2012. Senarai penuh analisa boleh dilihat melalui laman web sekolah. 

Bagi matapelajaran Bahasa Arab PMR turut tidak terlepas menerima tempias kegembiraan ini. Hasil analisa yang dibuat seramai 104 orang pelajar dari jumlah keseluruhan 184 orang telah mendapat A dalam Bahasa Arab berbanding tahun 2012 hanya 94 orang sahaja . GPS bagi tahun 2013 ini ialah 1.71 berbanding 1.81 pada tahun 2012. Syukur Alhamdulillah..Bagi pihak Panitia Bahasa Arab masih belum terlambat rasanya untuk mengucapkan alfu alfu mabruk !! kepada semua anak-anak yang dikasihi iaitu calon-calon PMR 2013 yang telah mengharumkan nama sekolah kita.

Mudahan kecemerlangan ini menjadikan antum sekelian insan yang sentiasa bersyukur dan jangan sekali-kali mendabik dada dengan nikmat yang Allah SWT beri kerana hakikatnya semuanya adalah pinjaman dan ujian dariNya. Bagi yang kurang berjaya janganlah mudah berputus asa dan bersedih kerana ia hanyalah permulaan antum dalam pencarian menuntut ilmu. Teruskan melangkah kehadapan dan tanamkan azam untuk bertekad lebih berusaha untuk peperiksaan seterusnya iaitu SMA & SPM nanti InsyaAllah...

 Berikut adalah analisa Bahasa Arab PMR dari tahun 2005 - 2013


 

No comments:

Post a Comment