Friday 4 July 2014

Mesyuarat Latihan Pemasangan Item PT3 dan Panduan Penandaan Kertas Bahasa Arab Daerah Hulu Langat 2014

Gambar sekitar bengkel diadakan selama 2 hari di SMK Abd Jalil
Pada 26 - 27 Jun 2014 yang lalu satu bengkel pemasangan item dan panduan penandaan kertas Bahasa Arab PT3 telah diadakan di SMK Abd Jalil. Program ini adalah anjuran Sektor Penilaian dan Peperiksaan Menengah Rendah ,Jabatan Pelajaran Selangor dan PPD Hulu Langat yang bertujuan memberi pendedahan kepada guru-guru tingkatan 3 2014 tentang kaedah pelaksanaan PT3 2014 dan teknik penandaan kertas Bahasa Arab PT3.

Seramai 64 orang peserta mewakili sekolah-sekolah di daerah Hulu Langat telah dijemput bagi program tersebut termasuk wakil-wakil guru sekolah swasta untuk mendengar taklimat yang disampaikan oleh JU/pentaksir kawasan daerah Hulu Langat . Bengkel selama 2 hari dimulakan dengan taklimat pengoperasian & format serta kaedah pemasangan item PT3 diikuti dengan penjaminan kualiti seterusnya latihan penandaan skrip jawapan Bahasa Arab PT3.

Alhamdulillah program ini telah berlangsung dengan jayanya walaupun pada mulanya para JU telah diajukan dengan pelbagai persoalan oleh para peserta tentang kaedah baru ini namun akhirnya telah berjalan dengan lancar ibarat kata faham sefahamnya. Mudahan proses kerja yang bakal dipertanggungjawabkan sehingga November nanti akan berjalan dengan lancar dan menepati piawaian yang telah ditetapkan .

Berikut adalah JU/Pentaksir Kawasan Daerah Hulu Langat bagi kertas Bahasa Arab PT3

Ketua Pentaksir Kawasan : Ustaz Muhammad Husni bin Ramli ( SMK Abd Jalil )

Pentaksir Kawasan : Ustaz Bakru Rozi b Musa ( SMAP Kajang )
Ustaz Mohd Jailani b Abdullah ( SMK BB Ampang )
Ustazah Ruzitah bt Redwan ( SMK Tinggi Kajang )
Ustazah Che Jawariah bt Che Hasan ( SMK Bdr Tasik Kesuma )
Ustazah Hazarina bt Khalid ( SAM Hulu Langat )
Ustazah Bibi  Sabariah bt  Mustaffar ( SMK Khir Johari )

No comments:

Post a Comment